نخستین فارغ‌التحصیلان دوره دکتری تاریخ محلی از پایان‌نامه خود دفاع کردند

نخستین فارغ‌التحصیلان دوره دکتری تاریخ محلی از پایان‌نامه خود دفاع کردند
استاد گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان تنها دانشگاهی است که در رشته تاریخ محلی دانشجوی دکتری می‌پذیرد و از سال 1386 تاکنون 16 نفر در این رشته پذیرفته شده‌اند. دکتر مرتضی نورایی، امروز در حاشیه دفاع پایان‌نامه دکتری تاریخ محلی در دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: ام...
استاد گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان تنها دانشگاهی است که در رشته تاریخ محلی دانشجوی دکتری می‌پذیرد و از سال 1386 تاکنون 16 نفر در این رشته پذیرفته شده‌اند.
دکتر مرتضی نورایی، امروز در حاشیه دفاع پایان‌نامه دکتری تاریخ محلی در دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: امروز اولین دفاع پایان‌نامه دکتری تاریخ محلی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و ما خیلی خوشحالیم که از سال 86 تاکنون، شش دوره آزمون دکتری تاریخ برگزار شده است و  16 نفر در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
وی افزود: این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تاریخ محلی می‌توانند در عرصه‌های مختلف تاریخ محلی سراسر کشور مشغول به تحقیق و پژوهش شوند، البته این رشته شاخه‌های مختلفی دارد که یکی از این شاخه‌ها تاریخ شفاهی است که بدون شک با عنوان تاریخ آینده شناخته می‌شود و دارای اهمیت بسیاری است.
استاد تمام گروه تاریخ دانشگاه اصفهان با بیان اینکه رشته تاریخ محلی مقطع کارشناسی ارشد ندارد، گفت: چون این رشته درصدد تربیت متخصصان و استادان تاریخ محلی است، بنابراین تنها در مقطع دکتری تدریس می‌شود و بدون شک در آینده با توسعه کمی و کیفی این رشته در سطوح کارشناسی ارشد و کارشناسی، این رشته در این مقاطع نیز تدریس خواهد شد.
نورایی تصریح‌کرد: همین 16 نفر دانشجوی دوره دکتری تاریخ محلی که از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل خواهند شد، در آینده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته به تدریس مشغول خواهند شد و افزون بر این، فارغ‌التحصیلان این رشته با توجه به واحدها و دروسی که می‌گذرانند، می‌توانند به عنوان مشاوران عالی در استانداری‌ها و مراکز سیاست‌گذاری کلان کشور مشغول به کار شوند.
به گزارش ایسنا، امروز – سه‌شنبه- "مولود ستوده" و "ابوالفضل حسن‌آبادی"، نخستین فارغ‌التحصیلان دوره دکتری تاریخ محلی دانشگاه اصفهان، به دفاع از رساله دکتری خود پرداختند. موضوع رساله دکتری مولود ستوده، موضوع‌یابی و کالبدشکافی آن در تاریخ‌نگاری‌های محلی از سال 1135 تا 1344 هجری قمری بود که در نهایت با نمره عالی هیئت داوران رساله دکتری وی پذیرفته شد.
همچنین ابوالفضل حسن‌آبادی موضوع رساله دکتری خود را به مؤلفه‌های تاریخ‌نگاری‌های محلی از سال 1304 تا 1380 هجری شمسی اختصاص داده بود و در رساله خود بیشتر سعی کرده بود نشان دهد که تاریخ محلی معاصر، مانند تاریخ قدیم به تبیین افتخارات و خوبی‌ها پرداخته است که این رساله نیز با نمره عالی هیئت داوران پذیرفته شد.
+ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: