معاون سیاسی امنیتی مازندران: زمینه توسعه فرهنگ محلی مازندران فراهم شود

معاون سیاسی امنیتی مازندران: زمینه توسعه فرهنگ محلی مازندران فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا یونسی صبح امروز در نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران در پلاژ فرماندهی انتظامی مازندران اظهار داشت: مازندران سرزمین دانش‌وران جهانی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی است و این استان سرای سرداران از نسل آب و آینه است، و مازندران جایگاه دماوند استوار و قرارگاه دریای خروشان است...
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا یونسی صبح امروز در نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران در پلاژ فرماندهی انتظامی مازندران اظهار داشت: مازندران سرزمین دانش‌وران جهانی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی است و این استان سرای سرداران از نسل آب و آینه است، و مازندران جایگاه دماوند استوار و قرارگاه دریای خروشان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان زادگاه آرش و فریدون است، سرزمین‌ لله‌وا، کتولی، مرزبان‌نامه، قابوس‌نامه، سرزمین طبرسی مجمع‌البیان و ابن‌شهر آشوب است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز عالمان برجسته‌ای از این دیار برای توسعه فرهنگ اسلام در حال تلاش هستند.
یونسی با تاکید بر اینکه برای حفظ فرهنگ نیاز به تاریخ داریم، بسیاری از آداب و رسوم مناسب از گذشتگان به ما رسیده است، خاطرنشان کرد: تاریخ پیش از آنکه به فرد تعلق داشته باشد به جامعه ارتباط دارد، تاریخ‎نگاری و پژوهش‌های محلی به دلیل استفاده از آن برای نگارش تاریخ کلی ملت، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاریخ محلی مازندران در مدت قدمت اطلاعات مهمی در خود جای داد که با پرده‌برداری از آن عظمت مردم اندیشمند مردم مازندران به جهان معرفی می‌شود، اضافه کرد: برگزاری همایش تاریخ بین‌المللی محلی مازندران فرصتی است که تمدن هزاران ساله مردم مازندران به نمایش گذاشته شود و اسرار و ماندگاری مازندران، هنر و فرهنگ این دیار به خوبی معرفی شود.
یونسی با اعلام اینکه استانداری مازندران نیز در حد وسع خویش در خدمت توسعه فرهنگ است، تاکید کرد: باید از این فرصت برای ترسیم تاریخ غنی مازندران به خوبی بهره‌برداری کرد.
در ادامه حسین اسلامی تاریخ‌شناس برجسته مازندرانی نیز گفت: مازندران گوشه‌ای از خاک زیبایی ایران است، مازندران استان تافته جدا بافته ایران اسلامی نیست، مازندران پاره تن ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه استان‌های کشور ما مانند نقش گل‌های قالی است که در کنار سایر گل‌ها دارای نقش و نگار است، اضافه کرد: مازندران بدون ایران جهنمی بیش نیست، حرمت، شرف و تمامیت ارضی ایران مقدس بسیار بالا است.
تاریخ‌شناس مازندران با اعلام اینکه تاریخ محلی مازندران مانند بقیه استان‌ها تکمیل‌کننده هویت ایران است، خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش نیز تلاش داریم که ایران اسلامی را بیشتر معرفی کنیم.
اسلامی اضافه کرد: رسانه‌های استان مازندران در توسعه فرهنگ اصیل مازندران بسیار اثرگذار هستند و بدون توقعی در اختیار توسعه فرهنگی استان هستند.
+ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: