تاریخ‌شناس برجسته ایران: دپارتمان تاریخ محلی در کشور ایجاد شود

تاریخ‌شناس برجسته ایران: دپارتمان تاریخ محلی در کشور ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرفسور مرتضی نورایی صبح امروز در نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران در پلاژ فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: استقبال مناسبی از برگزاری این همایش در حوزه تولید مقاله شد، مازندران مرکز کانون باور تاریخ محلی است...
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرفسور مرتضی نورایی صبح امروز در نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران در پلاژ فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: استقبال مناسبی از برگزاری این همایش در حوزه تولید مقاله شد، مازندران مرکز کانون باور تاریخ محلی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مقالات برای برگزاری این همایش از خارج استان دریافت شد، اضافه کرد: وجود مشارکت‌کنندگان در این نشست نشان می‌دهد که همه کشور برای تاریخ مازندران دغدغه دارند.
نورایی با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان تاریخ محلی در برگزاری این همایش همکاری کردند، خاطرنشان کرد: نویسندگان بارز و مشاهیری در این همایش حاضر شدند و برنامه‌ریزی برای تدوین تاریخ شفاهی نیز در دستور کار قرار گیرد.
این تاریخ‌شناس برجسته کشور یادآور شد: دغدغه اساسی که در دپارتمان تاریخ محلی داریم نیاز به بررسی بیشتر دارد به این دلیل که با توسعه تاریخ محلی بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: تاریخ موثر تاریخی است که در زندگی انسان نقش دارد، تاریخ محلی کمک می‌کند که فرد احساس دو جانبه با محیط داشته باشد و با این احساس، بزهکاری اجتماعی در مناطق کشور کاهش پیدا می‌کند.
نورایی یادآور شد: با برگزاری این نشست‌ها باید تلاش کنیم که جوانان وارد مباحث علمی شوند، این همایش فرصتی ایجاد کرد که طلسم ریش‌سفیدی در ارائه مقاله شکسته شد.
تاریخ‌شناس برجسته ایران اسلامی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ محلی نیاز است که همه جای کشور مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: نتایج این تحقیقات باید منجر به توسعه فرهنگ اجتماعی مناسب در کشور شود.
در ادامه علیرضا رمضانی پاچی دبیر این همایش با اعلام اینکه بیش از 125 مقاله به این همایش ارسال شد، گفت: شش مقاله دریافتی از خارج کشور بود.
وی تصریح کرد: 26 داور این مقالات را مورد بررسی قرار دادند که 60 مقاله در مرحله نهایی مورد بررسی و 34 مقاله حائز رتبه برتر شدند.
+ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۴
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: