سمیه سادات سجادی

دکتری: دانشجوی دکتری تاریخ محلی دانشگاه اصفهان
کارشناسی ارشد: دانشگاه بیرجند، ۱۳۹۰

معرفی کتاب: تاریخ استان مرکزی

معرفی کتاب: تاریخ استان مرکزی حب وطن و علاقمندی به نگارش در مورد زادگاه امروزه نیز وجود دارد و همین امر سبب می شود گاه پژوهشگران و نویسندگان به نگارش آثاری در مورد تاریخ شهر خویش بپردازند. محمد جواد مرادی نیا، از دسته نویسندگانی است که با این رویکرد و ذکر اخبار و حوادث زادگاهش، خمین به نگارش کتابی با عنوان تاریخ استان مرکزی پرداخته است
تیمره (خمین امروزی)، خورهه (در نزدیکی دلیجان و محلات)، ساوه، فراهان و آستانه، مناطقی از این استانند که نشانه‌های حیات و تمدن در آن‌ها سابقه‌ای بس دراز دارد .
کتاب حاضر نخستین مجموعهای است که تاریخ همه شهرهای استان مرکزی را یکجا دارد و به کلیت استان و حوادثی مهمی که در طول تاریخ تا پیروزی انقلاب اسلامی در استان اتفاق افتاده اشاره میکند. بنای شهر باستانی خمین توسط هما دختر بهمن از پادشاهان کیانیان و آتش زدن خمین باستانی توسط اسکندر مقدونی و ضرابخانه سکه از مهمترین ویژگیهای بیان شده از شهرخمین است که در این کتاب بیان شده است. فهرست مطالب گنجانده شده در کتاب در ده فصل که هر فصل به بخشهای پرداخته شده و در آن به تاریخ مناطق و شهرهای مهم استان مرکزی پرداخته است.کتاب تاریخ استان مرکزی به نگارش محمدجواد مرادی نیا، توسط انتشارات ثالث در 695 ص در سال 96 به زیور چاپ آراسته شد.
+ دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: