تجلیل از استاد دکتر مرتضی نورائی به عنوان چهره ماندگار تاریخ شفاهی ایران

تجلیل از استاد دکتر مرتضی نورائی به عنوان چهره ماندگار تاریخ شفاهی ایران
همزمان با رونمایی چهار جلد از مجموعه 50 جلدی تاریخ شفاهی ایران در عصر پهلوی از دکتر مرتضی نورایی به عنوان شخصیت علمی ماندگار در تاریخ شفاهی ایران تجلیل شد...
همزمان با رونمایی چهار جلد از مجموعه 50 جلدی تاریخ شفاهی ایران در عصر پهلوی از دکتر مرتضی نورایی، علیرضا کمره‌ای، محسن کاظمی، حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه‌، حجت الاسلام سعید فخرزاده و حسین دهباشی با اهدای لوح، قدرانی شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این مراسم از چهار جلد از مجموعه 50 جلدی تاریخ شفاهی ایران در عصر پهلوی دوم رونمایی شد. «حکمت و سیاست» خاطرات دکتر سید حسین نصر، «فرماندهی و نافرمانی» خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین، «آیندگان و روندگان» خاطرات داریوش همایون و «اقتصاد و امنیت» خاطرات علینقی عالیخانی کتاب‌هایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند.
در این مراسم علاوه بر رونمایی از این مجموعه کتاب‌ها از شش چهره فعال و پیشکسوت در زمینه تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد. علیرضا کمره‌ای، مدیر واحد پژوهش و تحقیقات ادبیات پایداری و نویسنده کتاب‌هایی نظیر «نامه‌های فهیمه»، «اثرنشان». تدریس ادبیات، متون کهن و مباحث تاریخ‌شناسی از جمله فعالیت‌های او بوده است.
دکتر مرتضی نورایی، چهره علمی در موضوعات تاریخ شفاهی و عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان است.
محسن کاظمی، نویسنده، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و از فعالان عرصه خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی به شمار می‌رود. خاطرات احمد احمد، خاطرات مرضیه حدیدچی دباغ و خاطرات عزت شاهی از جمله آثار او هستند.
حجت‌الاسلام عبدالمجید معادیخواه‌ نیز علاوه‌ بر فعالیت‌های‌ سیاسی‌ در حوزه پژوهش‌ و تاریخ‌پژوهی فعال بوده و چندین‌ اثر از جمله «شکوه‌ تنهایی‌ در سکوت‌ ربذه‌،‌ ابوذر غفاری»، «خط‌ و فرهنگ‌ حکومت‌ اسلامی»‌ و «خط‌ و فرهنگ‌ رژیم‌های‌ استکباری‌» را به‌ رشته‌‌ تحریر درآورده‌ است.
حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، مسئول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از پیشروان ثبت خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است.
‌حسین دهباشی نیز تاریخ‌پژوه و مستندساز، سرپرست پروژه تاریخ شفاهی در عصر پهلوی دوم و مسئول دفتر تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.
مراسم رونمایی از پروژه تاریخ شفاهی ایران در عصر پهلوی دوم با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری سه‌شنبه 25 آذرماه همزمان با آغاز هفته پژوهش در مرکز همایش‌های اسناد کتابخانه ملی برگزار شد.
+ پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۱
نظرات
دکتر اصغر منتظرالقائم
دکتر اصغر منتظرالقائم، جناب آقای دکتر نورائی، موفقیت حضرتعالی را در زمینه تاریخ شفاهی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم و تداوم توفیقات علمی شما را از خداوند متعال خواستاریم. از طرف مدیر گروه و سایر اعضای هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان.
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
دکتر ابوالفضل حسن‌آبادی
دکتر ابوالفضل حسن‌آبادی، تبریک به دکتر نورایی به خاطر لوح تقدیر و زحمات ایشان در راستای گسترش تاریخ شفاهی.
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
دکتر محمد افقری
دکتر محمد افقری، استاد بزرگوار جناب آقای دکتر نورایی، انتخاب شایسته حضرتعالی به عنوان چهره ماندگار عرصه تاریخ شفاهی ایران را صمیمانه تبریک می‌گویم. قطعاً بهره‌مندی از درس مبانی تاریخ شفاهی در محضر آن استاد برجسته، باعث مباهات در کارنامه علمی و پژوهشی‌ دانشجویان دوره دکتری تاریخ دانشگاه اصفهان خواهد بود.
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
دکتر فخری رضایی
دکتر فخری رضایی، استاد گرانقدر، جناب آقای دکتر نورائی، عنوان شایسته ی چهره ماندگار در تاریخ شفاهی ایران را تبریک میگویم. سپاس به خاطر تمامی تلاش ها و زحمات جنابعالی در عرصه ی تاریخ کشورمان...
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۹
دکتر معصومه گودرزی
دکتر معصومه گودرزی، استاد گرانقدر، جناب آقای دکتر نورایی، انتخاب شایسته حضرتعالی را به عنوان چهره ماندگار در عرصه تاریخ شفاهی ایران، با کمال مسرت به جنابعالی و جامعه علمی کشورمان تبریک می گویم. سلامت و تداوم موفقیت های علمی حضرتعالی را از خداوند متعال خواستارم.
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۴
دکتر مهدی احمدی اختیار
دکتر مهدی احمدی اختیار، استاد بزرگوار، جنای آقای دکتر نورائی، انتخاب شایسته شما به عنوان چهره ی علمی تاریخ شفاهی ایران مایه مباهات و مسرت تمامی دانش آموختگان از محضر جنابعالی می باشد. اینجانب به نوبه خود کسب این افتخار را به شما صمیمانه تبریک می گویم و سرافرازی و استمرار توفیقات حضرتعالی را از درگاه خداوند خواستارم.
یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
دکتر مولود ستوده
دکتر مولود ستوده، جناب آقای دکتر نورائی انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان چهره ماندگار در تاریخ شفاهی ایران تبریک می گویم . بدرستی که زحمات شما در جهت ایجاد زمینه های لازم تاریخ شفاهی علمی ، پهنه ای فراخ را در پیش روی مورخان شفاهی ایران قرار داده است .
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۸
دکتر عبدالمهدی رجایی
دکتر عبدالمهدی رجایی، جناب آقای دکتر نورائی . این موفقیت را به شما تبریک می گویم. بی گمان شاگردان شما و اعضای انجمن تاریخ محلی باید بیش از پیش قدر شما را بدانند.
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۴
طیبه آسیابانی دانشجوی ارشد خلیج فارس
طیبه آسیابانی دانشجوی ارشد خلیج فارس، استادگرامی جناب آقای دکتر نورائی انتخاب شایسته شما به عنوان چهره ماندگارتاریخ شفاهی را صمیمانه تبریک گفته و از خداوند برای شما طول عمر و عزت بیشتر خواهانم.
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۹
فاطمه کیانی گلشوری  دانشجوی مطالعات خلیج فارس
فاطمه کیانی گلشوری دانشجوی مطالعات خلیج فارس، استاد گرانقدر جناب آقای دکتر نورائی نوید مسرت بخش انتخاب شایسته حضرتعالی به عنوان چهره ماندگار تاریخ شفاهی، که نمایانگر تلاش و مجاهدت بی وقفه آن استاد فرهیخته در عرصه علم تاریخ میباشد را تبریک و تهنیت عرض مینمایم. امیدوارم در کنف رب جلیل، جامعه ی امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی حضرت عالی بهره مند باشد تا جویبار زلال علم در سایه این تلاش مقدس جاری باشد.
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴
محبوبه امینی دانشجوی ارشد مطالعات خلیج فارس
محبوبه امینی دانشجوی ارشد مطالعات خلیج فارس، استاد بزرگوار، جناب آقای دکتر نورائی، انتخاب شایسته ی حضرتعالی را به عنوان چهره ماندگار عرصه تاریخ شفاهی ایران را به شما تبریک گفته و ازخداوند متعال برای شما طول عمر با عزت همراه باسلامتی و تداوم موفقیتهای علمی را خواستارم.
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴
حسین راعی، پژوهشگر تاریخ محلی مازندران
حسین راعی، پژوهشگر تاریخ محلی مازندران، استاد فرهیخته جناب دکتر نورائی ، توفیق جنابعالی در عرصه تاریخ ایران و بویژه بخش تاریخ شفاهی را به شما و همکاران شما تبریک عرض می کنم و امید داریم همچنان در معرفی گوشه های تاریک تاریخ ایران پرتو افکنی محققانه داشته باشید. همیشه تندرست و پویا باشید.
آدینه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
بهناز قائدشرفی
بهناز قائدشرفی، کشور وامدار همه استادانی است که به حق چراغ هدایت بشریت را به تاسی از پیامبر اعظم روشن و فروزان نگاه داشته اند.استاد گرانقدر ،جناب آقای دکتر نورائی ،انتخاب شایسته ی حضرتعالی به عنوان چهره ماندگار تاریخ شفاهی را به شما تبریک گفته و توفیقات روز افزون شما را در دیگر مراحل علمی و زندگی از خداوند منان خواستارم .توانمندی استادانه جنابعالی سوابقی را رقم زده است که گواه شایستگی های لازم برای انتخاب در این عرصه می باشد.
آدینه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
مینا معینی
مینا معینی، استاد فرزانه، جناب آقای دکتر نورائی، امروز ثمره و نتیجه خدمات پربار و تلاش وافرتان را در عرصه تاریخ شفاهی کشورمان مشاهده می کنیم. مراتب سپاس و قدردانی خود را از زحمات بی دریغ و دلسوزانه جنابعالی ابراز نموده و انتخاب شایسته حضرتعالی را به عنوان چهره ماندگار تاریخ شفاهی تبریک گفته و برای شما در این راه، موفقیت و سربلندی هرچه بیشتر را خواستارم.
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۸
دکتر سید محمود سادات
دکتر سید محمود سادات، جناب آقای دکتر نورایی بنده هم خدمت جنابعالی تبریک می گویم. شاگردی جنابعالی همواره باعث افتخار است. در پناه حضرت حق پیروز و شاداب باشید.
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۹
بتول سلیمانی
بتول سلیمانی ، تمام کسانی که درعرصه های مختلف به مراتب بالای علمی راه یافته اند بدون هیچ چشم داشتی باتوکل برخداوند آغاز راه نموده وبه حق دراین راه ایزدمنان نیز ازآنان حمایت کرده است . جناب آقای دکتر مرتضی نورائی بی شک تلاش های بی دریغ وبی شایبه شما درعرصه علمی کشور ، به لطف خداوند بدون نتیجه نماند واین بار نیز همچون قبل توانستید به عنوان چهره برتر علمی تاریخ محلی شناخته گردید که این باعث مسرت شاگردان شما من جمله حقیر گشته است . ازباری تعالی برای شما بهترین ها را مسئلت می نمایم .
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۲
سمیه بختیاری
سمیه بختیاری، جناب آقای دکتر نورائی، موفقیت شما در عرصه تاریخ شفاهی ایران را تبریک میگویم.
سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۷
زهره هاشمی
زهره هاشمی، ذلک فضل من الله و کفی بالله علیما 70 نسا چنین فضل ازسوی یکتا خداست که داناییش بس همه خلق راست سرور گرامی، جناب آقای دکتر نورائی، بسی باعث خوشحالی و سرافرازی تاریخ ملت ایران است که بر تارک وجودیش گوهری ناب ، چون جنابعالی بعنوان چهره شاخص و برتر در تاریخ محلی پرتو افشان شده است، امید که وجود گرم و صمیمی شما سالیان سال ، سایه سار عرصه علم و دانش اندوزی باشد و بنده حقیر از این بحر زرخیز بی بهره نمانم. همتم بدرقه ی راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
آدینه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۶
الهه رییسی
الهه رییسی، جناب آقای دکتر نورایی، استاد فرهیخته و عزیز، موفقیت جنابعالی را تبریک گفته از شاگردی در محضرتان بسیار مفتخر هستیم. امیدوارم هر روز شاهد دستاوردهای ارزنده شما در عرصه تاریخ باشیم. پیروز و سربلند بمانید.
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۶
بابک زمانی پور
بابک زمانی پور، فرهیخته ی ارجمند،جناب آقای دکترنورایی،اهتمام حضرت عالی درزمینه ی توّجه به تاریخ های محلی پایه گذاری نوع جدیدی ازنگاه به تاریخ در سطح ایران اسلامی است که نتایج آن درسطح ملی درآتیه موجبات فخرایرانیان خواهدبود.عزت مند هستید،پرشکوه بمانیدچون سروهای باغ ارم وستیغ دماوند.
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۲
زینب کریمی
زینب کریمی، استاد گرانقدر: جناب آقای دکتر نورایی. انتخاب شایسه و بایسته حضرت عالی را به عنوان چهره ماندگار در عرصه تاریخ شفاهی را با کمال مسرت و آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون، تبریک می گویم همچنین به سبب افتخار شاگردی در محضر شما. همواره بر خود می بالیم.
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۰
مرضیه یحیی آبادی
مرضیه یحیی آبادی، استاد بزرگوارم جناب آقای دکتر نورائی. انتخاب شایسته حضرتعالی را به عنوان چهره ماندگار در عرصه تاریخ شفاهی تبریک عرض می نمایم؛ و از درگاه احدیت توفیقات بیش از پیش جنابعالی را خواستارم. روزگارانتان بر مراد.
چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: