فراخوان همایش«ایران و گرایش های تاریخ نگاری با تاکید بر نقش اسناد»

فراخوان همایش«ایران و گرایش های تاریخ نگاری با تاکید بر نقش اسناد»
سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پژوهشکده اسناد در نظر دارد با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، آموزشکده عالی روش شناسی علوم انسانی و سایر مراکز علمی آموزشی و انجمن های علمی، همایش« ایران و گرایش های تاریخ نگاری» را نیمه اول مهر ماه برگزار کند
سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پژوهشکده اسناد در نظر دارد با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، آموزشکده عالی روش شناسی علوم انسانی و سایر مراکز علمی آموزشی و انجمن های علمی، همایش« ایران و گرایش های تاریخ نگاری» را نیمه اول مهر ماه برگزار کند. این همایش که بر مبنای تجربیات ملی و بین المللی و با آگاهی از نقاط قوت و چالش ها برگزار می شود، می تواند نقطه آغازی برای توسعه و رشد تاریخ نگاری و روش شناسی در ایران باشد. محورهای پیشنهادی همایش عبارت از تاریخ شفاهی و تاریخ نگاری ایران، تاریخ نگاری اسلام و تشیع، تاریخ نگاری اجتماعی و اقتصادی تاریخ‌نگاری آموزش و پرورش، تاریخ نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ‌نگاری ایران باستان یا باستان‌گرایی در تاریخ‌نگاری است.
تاریخ نگاری ایرانی و سیاست و حکومتگران، تاریخ نگاری چند و میان رشته ای، تاریخ نگاری رجال در ایران، تاریخ نگاری رخدادگرا و روایتگر تاریخ نگاری زنان، تاریخ نگاری کار و کارگری، تاریخ نگاری مناسبات پسا‌استعماری با ایران از دیگر محورهای این همایش است.
مقاله‌ها باید در قالب فایل word 2003، تا 15 شهریور به نشانی پیام نگار a2a@nlai.ir ارسال شود. شرکت کنندگان در این فراخوان باید توجه داشته باشند که مشخصات نویسنده یا نویسندگان، وضعیت شغلی، سمت، پیام نگار و شماره تلفن خود را همراه اثر ارسال کنند.
محورهای پیشنهادی همایش
تاریخ شفاهی و تاریخ‌نگاری ایران
تاریخ‌نگاری اسلام و تشیع
تاریخ‌نگاری اجتماعی و اقتصادی
تاریخ‌نگاری آموزش و پرورش
تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
تاریخ‌نگاری ایران باستان یا باستانگرایی در تاریخ‌نگاری
تاریخ‌نگاری ایرانی و سیاست و حکومتگران
تاریخ‌نگاری چند و میان رشته‌ای
تاریخ‌نگاری دینی یا تاریخ‌نگاری دین
تاریخ‌نگاری رجال در ایران
تاریخ‌نگاری رخدادگرا و روایتگر
تاریخ‌نگاری زنان
تاریخ‌نگاری کار و کارگری
تاریخ‌نگاری ملی، تاریخ‌نگاری ملی‌گرا، ضرورت یا یک آرزو
تاریخ‌نگاری مناسبات پسااستعماری با ایران
تاریخ‌نگاری موردی (تک نگاری-مونوگرافی)
تواریخ محلی در تاریخ‌نگاری ایرانی
جایگاه اسناد در تاریخ‌نگاری مدرن
ضرورت‌های پایه‌ریزی یک مکتب تاریخ‌نگاری ایرانی
+ چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۰
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: